
Grafika: |
6 |
Zvok: |
6 |
Igralnost: |
6 |
Vrednost: |
4 |
Subjektivno: |
5 |
Skupaj: |
54% |
|
|
Paradox Entertainment je ime, ki ga marsikdo takoj poveže z odličnima igrama Europa Universalis in pa Europa Universalis II. Še posebej slednja je ponujala dih jemajočo igralnost in pa možnost vodenja ene izmed številnih nacij, ki so v 15. stoletju naseljevala področje Evrope. Glavni cilj igre je bil izbran narod, do leta 1815, ustoličiti kot najmočnejšo vojaško ter politično silo Evrope. Žal moram takoj na začetku ugotoviti, da Crown Of The North s svojin kroničnim pomanjkanjem raznolikosti in izzivov deluje zgolj kot ZELO poenostavljena verzija predhodnice.
 Klikni na sliko za večjo različico |
Zgodba se odvija med leti 1275 in pa 1340. To so bili časi, ko je bila Skandinavija razdeljena na številne kraljevske frakcije, hrepeneče po oblasti in novih ozemljih. Igra nam ponuja zgolj "single scenario", in se odvija na teritoriju Današnje Norveške, Švedske, Finske, Danske ter koščku Nemčije, Rusije in roba Baltika. Zemljevid vam že na prvi pogled pove, da ne gre za enotne države temveč za države razdeljene na številne majhne province in ena izmed njih je, vsaj na začetku, tudi v vaši lasti. Še prej se seveda odločite, katero frakcijo boste vodili, v vsakem primeru pa vas čaka 5 nasprotnikov s povsem enakimi interesi - zavladati severu in postati "Crown Of The North".
 Klikni na sliko za večjo različico |
Igro spremljate na zemljevidu, ki na prvi pogled deluje zelo preprosto, a se v njem skriva precej informacij. Vsak teritorij ima animirane ikone, ki ponazarjajo posamezne infrastrukture. Teh je sedem (grad, cerkev, kmetija, tržnica, mesto, obrambni zid, vojašnica), oziroma osem (pristanišče), če imate izhod na morje. Ikone se spreminjajo in na ta način nudijo vizualno informacijo o tem, kako razvita je posamezna infrastruktura. Vaša naloga je, da skrbite za nenehno posodabljanje zgoraj naštetih objektov, s pomočjo katerih lahko pridelujete hrano (kmetija), pobirate davke (mesto, tržnica), gradite vojsko (vojašnica, grad, pristanišče)… Objekte lahko posodabljate preprosto s klikom na ikono, pri čemer lahko v posamezni provinci posodabljate zgolj en objekt naenkrat. Enako je z gradnjo vojaških enot in vse skupaj se občasno že kar vleče, tako da priporočam posluževanje pospešitve časa (CTRL+). Od stopnje razvitosti posamezne stavbe je odvisno, kako hitro lahko pridobivamo posamezne dobrine ter katere vrste vojaških enot, oziroma kako hitro, jih lahko zgradimo.
 Klikni na sliko za večjo različico |
Hkrati pa lahko preko njih vplivamo na štiri glavne družbene skupine v naših provincah - plemstvo, duhovščina, meščanstvo in kmetje. Pomembno je, da se posamezni skupini ne zamerimo preveč, saj lahko njihovo pretirano nezadovoljstvo privede do upora znotraj posamezne province. Na njihovo razpoloženje vplivamo z najrazličnejšimi razglasi, odredbami, dekreti, katere najdemo znotraj posamezne infrastrukture.