
Grafika: |
7 |
Zvok: |
7 |
Igralnost: |
9 |
Vrednost: |
9 |
Subjektivno: |
8 |
Skupaj: |
80% |
|
|
Dve leti minevata od izida Civilization III in kar težko je verjeti, da bi lahko dodatek, ki se nahaja pred nami še prinesel kaj spektakularno novega. No ja, večigralski način je zagotovo tisto, kar smo doslej pri tej odlični strategiji najbolj pogrešali. Z dodatkom Play The World (ta je mimogrede priložen na CDju) smo ga sicer dočakali, vendar nas s svojo hroščavostjo ni prepričal in tako se je prav Conquests znašel pred zahtevno nalogo, da ta slab vtis popravi in morda doda še kaj novega. Pa poglejmo kakšne dobrote nam prinaša najnovejši dodatek.
 Klikni na sliko za večjo različico |
Uvodoma nas pričaka grafično že poznan meni, kjer lahko tokrat izbiramo med običajno "civilno" verzijo in pa Conquests varianto, ki nam ponuja 9 vnaprej formiranih scenarijev (Mesopotamia, Rise Of Rome, Fall Of Rome, Middle Ages, Mesoamerica, Age Of Discovery, Sengoku, Napoleonic Europe, World War II In The Pacifik). Gre torej za ponazoritev nekaterih pomembnejših zgodovinskih trenutkov, pri čemer določeni scenariji zahtevajo, da začnemo klasično, se pravi povsem od začetka, medtem ko imajo drugi že formirano "infrastrukturo", tako da je naša naloga predvsem spretno vodenje diplomacije in pa samega bojevanja. Izbor scenarijev je posrečen do te mere, da prinaša več strateško različnih stilov igranja, bodisi da gre za totalen napad (Pacifik…), klasičen razvoj civilizacije (Mezopotamija, Rise Of Rome…), obrambo pred osvajalci iz Evrope (Age of Discovery…) ali kombinacija vseh treh. Nasploh je za scenarije značilno, da vas prisilijo v precej agresivnejše igranje, kar gre pripisati raznolikejšim pravilom (o slednjih nekoliko pozneje).
 Klikni na sliko za večjo različico |
Novi scenariji s seboj prinašajo nova ljudstva in teh je tokrat kar 15 (Arabci, Bizantinci, Kartažani, Kelti, Korejci, Inki, Maji, Mongolci, Turki, Nizozemci, Portugalci, Skandinavci, Španci, Sumerci in še eno meni neznano ljudstvo), pri čemer ima vsako, kot je že v navadi, tudi po eno povsem lastno enoto. Skozi igro imamo možnost dodobra spoznati bogato zgodovino teh kultur in moram priznati, da sem se nemalokrat zalotil ob branju bogate "enciklopedije", ki je zelo temeljita in hkrati pomembna za natančnejše razumevanje igre. Z novimi kulturami in zgodovinskimi obdobji prihajajo tudi nove oblike vladanja (fevdalizem, fašizem…), svetovna "čudesa" (končno smo dočakali Internet), specialne enote (policija, uradniki…), in pa seveda mestne infrastrukture (civilna obramba, komercialna pristanišča, borza…). Nove so tudi vojaške enote (12, če smo natančni), ki jih lahko zgradimo v naših mestih in segajo vse od križarjev pa do križark (ladij) ter protiletalskih raketnih enot (SAM).